Λίγα λόγια για το σχολείο μας…
Το Πρότυπο Εκπαιδευτήριο Αθηνών άνοιξε τις πόρτες του στους πρώτους του μαθητές το Σεπτέμβριο του 2005. Ιδρυτές του σχολείου είναι οι εκπαιδευτικοί Δρ. Παναγιώτης Μπούρας (Φυσικός) και Διονύσιος Προβής (Μαθηματικός). Έχοντας ήδη διαγράψει μια επιτυχημένη πορεία στο χώρο της εκπαίδευσης και της έρευνας και γνωρίζοντας καλά τι ήταν αυτό που έλειπε από το χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης, αποφάσισαν να ιδρύσουν ένα σχολείο στοχοπροσηλωμένο στη μόρφωση και την παιδεία.
Η συμπυκνωμένη εμπειρία χρόνων συνοψίζεται στη διαπίστωση ότι ο μαθητής- στη σύγχρονη κοινωνία μας- μπορεί να αποδώσει καλύτερα εντασσόμενος σε ένα ομοιογενές και ολιγομελές τμήμα. Έτσι, οι ιδρυτές του Πρότυπου Εκπαιδευτηρίου Αθηνών μετουσίωσαν τη φιλοσοφία τους σε πράξη, δημιουργώντας ένα πραγματικά πρότυπο σχολείο για τα ελληνικά δεδομένα, το οποίο συνδυάζει το φιλικό και οικογενειακό περιβάλλον με ένα δομημένο και πειθαρχημένο περιβάλλον μάθησης.
Έτσι, πιστεύοντας στην έννοια της αριστείας, οι μαθητές εισάγονται στο σχολείο μας κατόπιν εξετάσεων που διενεργούνται την άνοιξη κάθε χρόνου στα γνωστικά αντικείμενα της Ελληνικής Γλώσσας και των Μαθηματικών. Στη συνέχεια, εντάσσονται σε μικρά ομοιογενή τμήματα (έως 16 ατόμων στο Γυμνάσιο, έως 14 στο Λύκειο). Κατ’ αυτόν τον τρόπο, ο καθηγητής όχι μόνο ελέγχει πλήρως την τάξη, αλλά βοηθά και σε ατομικό επίπεδο κάθε μαθητή χωριστά.
Το ωρολόγιο πρόγραμμα του σχολείου είναι χρονικά επαυξημένο με διάθεση ωρών σε μαθήματα αιχμής καθώς επίσης και σε άλλα που καλλιεργούν κοινωνικές και πνευματικές ικανότητες των μαθητών μέσω σύγχρονων διαθεματικών και επιστημονικών εργασιών.
Πιστεύοντας ότι η γνώση προσφέρεται και έξω από τη σχολική αίθουσα, το σχολείο φροντίζει και προσκαλεί κάθε χρόνο πλήθος διακεκριμένων επιστημόνων, ανθρώπων των γραμμάτων και των τεχνών, για να μιλήσουν στους μαθητές του και να τους μυήσουν στο «μαγικό» κόσμο της επιστημονικής σκέψης. Παράλληλα, πέραν των μαθημάτων, κάθε χρόνο, οι μαθητές μας ανεβάζουν θεατρικές παραστάσεις κλασικού ελληνικού και ξένου ρεπερτορίου που στοχεύουν αφενός στην αισθητική αγωγή και αφετέρου στην καλλιέργεια της κοινωνικότητάς τους. Και… επειδή η σχολική ζωή δεν είναι μόνο μάθημα, σε ετήσια βάση, πραγματοποιούνται πολυήμερες εκδρομές στο εξωτερικό σε πόλεις- λίκνα στου πολιτισμού.